Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Kijk eerst hieronder of je het antwoord kunt vinden.
Bij verhindering willen we je vragen zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Zeg een geplande afspraak minimaal 24 uur (binnen kantoortijden) voor je afspraak af, via telefoonnummer 088-277 88 81.
Voor afspraken die niet op tijd zijn afgezegd, zijn we genoodzaakt € 45,- in rekening te brengen.
Let op: als je op maandag een afspraak hebt, dan moet je deze dus op de voorafgaande vrijdag voor 17.00 uur afzeggen.
In ons privacyreglement leggen we uit hoe we dit doen.
Je hebt als je cliënt bij ons bent of was, recht op aanvulling, inzage in en kopieën uit jouw persoonlijk dossier. In het dossier zitten gegevens van de verwijzing, intake, behandeling en afsluiting.
Wie heeft welk rechtAlleen de verwezen cliënt of de wettelijke vertegenwoordiger heeft recht op inzage. Partners en ouders van cliënten ouder dan 16 jaar, hebben geen recht op inzage. De ouders en/of wettelijke vertegenwoordigers van jeugdige cliënten tussen 12 en 16 jaar hebben alleen met toestemming van de cliënt inzage in het dossier. Wel hebben zij recht op inzage in verslagen van gesprekken / behandelingen die henzelf betreffen. Hierin heeft de cliënt weer geen inzagerecht.
Als je inzage wenst in jouw persoonlijk dossier, bespreek dit dan met jouw hoofdbehandelaar. Inzage vindt plaats in aanwezigheid van jouw hoofdbehandelaar. Oud cliënten dienen dit schriftelijk aan te vragen bij het afdelingsmanagement.
Je dient dit schriftelijk aan te vragen bij de hoofdbehandelaar. Vraag je gespreksverslagen op dan wordt dit overhandigd tijdens een persoonlijk gesprek met de hoofdbehandelaar.
Ben je ergens niet tevreden over? Lees hier meer informatie wat je kunt doen.